Działalność techniczna rozwija kreatywność u dziecka, daje mu wiarę we własne możliwości, podnosi własną samoocenę. Uczniowie  chętnie przygotowują prezenty. Jeśli samodzielnie je wykonają, radość ich jest jeszcze większa, a twórcze starania dają pozytywną energię i inspirują. Często jednak uczniowie nie posiadają umiejętności praktycznych, by zrealizować swoje innowacyjne pasje, dlatego też postanowiłam tak zmodyfikować lekcje techniki, by dziecko nie miało obaw wziąć do ręki igły (by uszyć maskotkę czy naprawić odzież), elektronarzędzi i mogło nauczyć się je obsługiwać, użyć młotka i przybić gwoździa, nabrać wprawy w obsługiwaniu kuchenki elektrycznej, by przygotować potrawy. Wszystkie nabyte na zajęciach umiejętności mają pomóc młodemu człowiekowi   w przyszłym życiu, ułatwić funkcjonowanie w samodzielnej rzeczywistości.

Dzięki udziałowi naszej szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości i otrzymaniu wsparcia finansowego, placówka otrzymała do pracowni technicznej  nowe  ławki, krzesełka, meble z witrynkami do eksponowania prac uczniowskich,  zestaw do obróbki drewna, zestaw do prac  z materiałami włókienniczymi (włóczki, muliny, kordonki, nici, druty, szydełka, nożyczki, obcinaczki do nici,  igły, szpilki, kartoniki do wyszywania krzyżykami, maszynę do szycia), kuchenkę elektryczną z piekarnikiem. Wszystkie te materiały i urządzenia z powodzeniem wykorzystuję w czasie realizacji programu z techniki w klasach IV - VI. Uczniowie  budują wiarę we własne możliwości. Mają możliwość rozwijania swoich umiejętności manualnych i poczucia estetyki. Na swoich lekcjach  chcę zachęcić  uczniów  do działania i nabycia różnych  praktycznych umiejętności, które  wykorzystają  później w  życiu codziennym.

Renata Łukaszek